• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Klaralån - Lån utan UC
7. Merax - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Kommande samlingslån 500k

Gamblewhore

V.I.P
Poäng: 417
Blev medlem
5 Juli 2019
Meddelanden
563
Mottagna reaktioner
228
Poäng
417
I slutet av juli försvinner 5/6 av mina sista kff för mig. Samt en avbetalning på 20k syns på ett av lånen. (Gjordes 20juni).

Så då är det dax att försöka ett samlingslån pga betyget lär ju förbättras av detta å vill ha tips osv. Hur jag ska gå tillväga m.m För jag kan inte fortsätta ha såhär tajt per månad. Som ni ser nedan ska många olika ha sin del per månad.

Nuvarande kreditbetyg är 1.47%
Inga anmärkningar.
Uc score 610.
Har årslön på runt 330k.

Lån i dagsläget
brocc 307k 15% ränta. Ca 5k per månad

Ikano 88k 5% ränta (halva delen mitt ex). Ca 1100kr per månad

Collector 91k 15% ränta. Ca 1100kr också.

Vivus 4k ränta? Olika belopp per månad.
Handelabankens kredit maxad 10k ränta? 100kr per månad.

Sen utan uc har jag drygt 30k uppdelat på 3-4 kreditgivare. På ca 5000kr per månad totalt.

Nu är det väl ytterst få banker som kan tänka sig låna ut sådana här summor?
Är livrädd å söka å få avslag. Hade siktat in mig på lendo men dom har inte bank Norwegian och har fått en känsla dom kan hjälpa kanske. Så funderar på zambla istället.

Om jag söker på 500 å ingen nappar. Visst kan man sänka till lägre å se då? Känns som alla summor ä hjälpsamma i dagsläget.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Korpen

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 737
Blev medlem
21 November 2017
Meddelanden
2 397
Mottagna reaktioner
791
Poäng
737
Du behöver max 450k. Strunta att baka in Ikanolånet.

Varför nollade du inte din kredit istället för att avbetala på ett av lånen?
 

Gamblewhore

V.I.P
Poäng: 417
Blev medlem
5 Juli 2019
Meddelanden
563
Mottagna reaktioner
228
Poäng
417
Du behöver max 450k. Strunta att baka in Ikanolånet.

Varför nollade du inte din kredit istället för att avbetala på ett av lånen?



Jaa däromkring iaf. Men bankerna har väl ofta gräns maxtak på 350tusen så då "kvitta" 450 eller 500 kanske?

Okej ikano har relativt bra ränta men det ä ju 1100 per månad med typ noll amortering just nu

Brocc krävde inbetalning pga försenade avier för att inte säga upp lånet. Därav fick dom summan. Å som du säger, lägga på krediterna hade helt klart hjälpt mer men hade som inget val.
 

Korpen

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 737
Blev medlem
21 November 2017
Meddelanden
2 397
Mottagna reaktioner
791
Poäng
737
Jaa däromkring iaf. Men bankerna har väl ofta gräns maxtak på 350tusen så då "kvitta" 450 eller 500 kanske?

Okej ikano har relativt bra ränta men det ä ju 1100 per månad med typ noll amortering just nu

Brocc krävde inbetalning pga försenade avier för att inte säga upp lånet. Därav fick dom summan. Å som du säger, lägga på krediterna hade helt klart hjälpt mer men hade som inget val.
Ett eventuellt lån kommer du inte komma i närheten av de 5% du betalar för Ikano, så det ser jag ingen vits med. Bara bra att det inte är någon amortering på det lånet, bättre att amortering görs på dina sämre lån.
 

Gamblewhore

V.I.P
Poäng: 417
Blev medlem
5 Juli 2019
Meddelanden
563
Mottagna reaktioner
228
Poäng
417
Ett eventuellt lån kommer du inte komma i närheten av de 5% du betalar för Ikano, så det ser jag ingen vits med. Bara bra att det inte är någon amortering på det lånet, bättre att amortering görs på dina sämre lån.

Okeey. Tänkte bara att det blir ju en mindre å lägga ut till per månad iaf. Nu ä det ju omöjligt för ni att sia om mina möjligheter men det ni läst hitills om scoren osv tror ni någon nappar? Skulle ju vara nöjd å få runt 10% just nu. Bara för å få ner antalet så inte 7olika ska ha per månad
 

Landa

V.I.P
Poäng: 307
Blev medlem
14 Juni 2018
Meddelanden
368
Mottagna reaktioner
123
Poäng
307
Du måste göra detta i omgångar dvs en sökning nu för och få ner utgifter och senare för och få bättre ränta.
För att få ner dina månadsutgifter som är det viktigaste nu så skulle jag söka på samling 300 000 och då ta alla fullån dvs de utanför som tar 5000 i månaden samt vivus (spärra dig på dom)
Sen löser du Collector. Resten på brocc.

Jag skulle aldrig lösa lånet på 5%
Du får inte bättre än det och dina månadskostnader kommer sjunka markant om du gör som skrivet.
Sen löser du ett samlingslån längre fram för att lösa så du får så få lån som möjligt.

5% skulle jag inte röra

Har hållt på såhär för egen del och ångrar mig att jag tog bort ett lån med god ränta men efterklokheten kan jag bara skicka vidare.

Du får ett lån men jag skulle nog välja sambla.
 

A27

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
7 September 2018
Meddelanden
1 073
Mottagna reaktioner
445
Poäng
557
jag hade sökt 350k, du bör få ganska så bra ränta om ditt betyg förbättras efter att förfrågningarna har försvunnit, jag hade då löst brocc och annat med hög ränta, det som blir över börja amortera Collector, din månadskostnad bör nu vara rejält sänkt, kör snöbollseffekten och amortera bort dyra lån och krediter närmsta tiden som har högre räntor
 

Gamblewhore

V.I.P
Poäng: 417
Blev medlem
5 Juli 2019
Meddelanden
563
Mottagna reaktioner
228
Poäng
417
Du måste göra detta i omgångar dvs en sökning nu för och få ner utgifter och senare för och få bättre ränta.
För att få ner dina månadsutgifter som är det viktigaste nu så skulle jag söka på samling 300 000 och då ta alla fullån dvs de utanför som tar 5000 i månaden samt vivus (spärra dig på dom)
Sen löser du Collector. Resten på brocc.

Jag skulle aldrig lösa lånet på 5%
Du får inte bättre än det och dina månadskostnader kommer sjunka markant om du gör som skrivet.
Sen löser du ett samlingslån längre fram för att lösa så du får så få lån som möjligt.

5% skulle jag inte röra

Har hållt på såhär för egen del och ångrar mig att jag tog bort ett lån med god ränta men efterklokheten kan jag bara skicka vidare.

Du får ett lån men jag skulle nog välja sambla

Hmm okej men då kan jag väl lika gärna söka 350? Där ä ju gränsen för många banker nämligen. Sen ä brocc hela 5k per månad varav 4k i ränta. Har rådfråga lendo litegrann och han sa vi kan först prova med högre summa, om ingen nappar sänka. På samma ansökan dvs.

Collectorlånet ä ju lika dåligt (15%) men ä ju bara 1100kr per månad iaf. Så vore ju skönare å åtgärda brocc isåf? Samt småkrediterna.

Överlag verkar väl sambla helt okej men som sagt har jag inget hopp om min situation egentligen, sen ä ju inte bank Norwegian där. Dom ä ingen mirakelbank men efter läst på forumet så verkar ju remember, forex, å bN nappa för större summor.
 

Gamblewhore

V.I.P
Poäng: 417
Blev medlem
5 Juli 2019
Meddelanden
563
Mottagna reaktioner
228
Poäng
417
jag hade sökt 350k, du bör få ganska så bra ränta om ditt betyg förbättras efter att förfrågningarna har försvunnit, jag hade då löst brocc och annat med hög ränta, det som blir över börja amortera Collector, din månadskostnad bör nu vara rejält sänkt, kör snöbollseffekten och amortera bort dyra lån och krediter närmsta tiden som har högre räntor

Okej, nu ä ni 2 som nämnt lägre summa än tänkt så kanske ligger något i det att jag ska satsa på det istället. Å precis. Vill verkligen få bort brocc för det ä så mycket per månad å krediterna vore skönt också men av ditt svar tror du jag kan få något lån utan problem? Frågan blir bara vilken ränta? Jag har gått å oroat mig ett år snart så har själv inga förhoppningar.
 

A27

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
7 September 2018
Meddelanden
1 073
Mottagna reaktioner
445
Poäng
557
Okej, nu ä ni 2 som nämnt lägre summa än tänkt så kanske ligger något i det att jag ska satsa på det istället. Å precis. Vill verkligen få bort brocc för det ä så mycket per månad å krediterna vore skönt också men av ditt svar tror du jag kan få något lån utan problem? Frågan blir bara vilken ränta? Jag har gått å oroat mig ett år snart så har själv inga förhoppningar.
1,47 är ju inte så dåligt och försvinner 5 av 6 ff då blir det ju helt klart en fin förbättring. jag antar att om man väljer samla lån istället för att ta ett nytt så blir bankernas kalkyler bättre också.

det var i alla fall någon nyligen på forumet med liknande förutsättningar som du som av låneförmedlaren blev övertalad att söka 500k, dom flesta bankerna föll då bort och han fick få och riktigt dåliga erbjudanden så han tog inget av dom och sökte någon dag senare nytt lån på lägre belopp, så han fick en onödig ff och onödigt hög ränta.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp